İş görüşmelerinde amaç; İşveren tarafın temsilcisi ya da temsilcileri ile iş isteyen bireyin buluşması, karşılıklı olarak birbirlerini sınaması ve birlikte çalışıp çalışamayacaklarını tespit etmeleridir.
Mülakat Öncesi Yapılması Gerekenler:
-
Firma ve başvurulan pozisyon hakkında detaylı bilgi sahibi olunmalıdır.
-
Başvurduğunuz firma ve pozisyonu tercih etme nedenlerinizi iyi belirlenmelidir.
-
Mülakat yerinin açık, ayrıntılı yol tarifini aldığınızdan emin olunmalıdır.
-
İş ortamına uygun, profesyonel bir şekilde giyinilmelidir.
-
Mülakat yapacak kişinin isim ve pozisyonu öğrenilmelidir.
-
Geçmiş çalışmalarınızı özetleyen bir özgeçmiş hazırlanmalıdır.
-
Özgeçmişteki bilgilere hâkim olunmalıdır.
-
Mülakata geç kalınmamalı, 10 dakika önce mülakat yerinde olunmalıdır.
-
Anlaşılır ve akıcı konuşulmalı ama hızlı konuşulmamalıdır.
-
Gelebilecek sorular düşünülmeli ve hazırlanılmalıdır.
Mülakat Sırasında Yapılması Gerekenler:
-
Görüşmeye hazırlıklı olunmalı, önceden prova yapılmalıdır.
-
İlk izlenim çok önemlidir. Bu yüzden görüşme sırasında kaç kişiyle görüşüyor olunursa olunsun hem konuşurken hem de dinlerken göz teması kurmaya özen gösterilmelidir.
-
Şirket ve pozisyon için hem kısa hem de uzun vadeli beklentiler ve hedeflerle ilgili doğru sorular sorulmalıdır.
-
Bir iş görüşmesinde ortam ne olursa olsun eski çalışılan yer ve oradaki insanlar eleştirilmemelidir. Bu sizi amatör ve profesyonellikten uzak gösterecektir.
-
İşi ne kadar istediğinizi ve kendinize güveninizin ne kadar yüksek olduğunu anlatmanız çok önemlidir. Bu yüzden kendinize güvendiğinizi gösterin.
-
Mütevazı olmak her zaman iyidir fakat bunu da çok fazla yaparsanız kendinize güveninizin olmadığını göstermiş olabilirsiniz. Bu yüzden yaptıklarınızı, eğitiminizi ve tecrübeler anlatılırken çok abartılmamalıdır.
-
Görüşme sırasında sakin olunmalı ve odaklanılmalıdır.
-
Maaş konusu bir mülakattaki en hassas konulardan bir tanesidir. Bu yüzden görüşme sırasında maaş konusunu açılmamalıdır. Fikrinizi söylemek için görüşme yaptığınız kişinin size sorması beklenmelidir.
-
Mülakat bittiğinde görüşmeden çıktıktan sonra orada konuşulanlar ile ilgili olarak unutulmaması gereken şeyler mutlaka not alınmalıdır. Bu sayede bir kez daha görüşmeye çağırılmanız halinde bir hata yapmamış olursunuz.